Aşık Mahzuni Şerif - Divan (Azmile Bir Borç)

Azmile bir borç eyledim canların tüccarına
Faizi erdi ödedim faizi cananımmış
Erem dedim eremedim ademin esrarına
Hali haktan ayrı kişi dil bilen hayvanımış

Ben derdim ki sitem çekmek boş ömüre delildir
Meğer sitem çekmek er kişiye delili buhranmış
Bilmezdim ki şu dünyada herşey lütfü celildir
Her nereye nazar kıldım mevcudu sübhanımış

Ben güler dururdum neden çölün mecnunlarına
Dad-ı leyla için çöller tahtı süleymanimiş
Erem dedim eremedim ademin esrarına
Kendini okuyan kişi bir "ümmül kur'an" ımış

Ey Mahzuni kan kalesin yıkta tarümar eyle
Tahammül bir zülfükardır kullanan merdanımış
Eğer goncayı seversen durma ahuzar eyle
Goncayı gonca eyliyen bülbül-ü efganımış

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Bu Blog Hilmi Mutlu - Mustafa Katırcıoğlu Projesidir..Bu bLogdan maLesef yazı çalamazsınız çünkü kod ekledim kusura bakmayın emeğe saygı :)